Πανεπιστήμιο Τεύχος 1

Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pandemos.panteion.gr/handle/123456789/653

Η έκδοση του νέου επιστημονικού περιοδικού με τον τίτλο "Πανεπιστήμιο" αποτελεί βασική πρωτοβουλία του "Όμίλου Πανεπιστημιακών" ο οποίος δημιουργήθηκε το 1996 με στόχο την μελέτη, την επικοινωνία και την ανταλλαγή απόψεων για όλα τα ζητήματα που συνδέονται με την πανεπιστημιακή εκπαίδευση.

Περιήγηση

Πρόσφατες Υποβολές

Τώρα δείχνει 1 - 9 από 9
  • Τεκμήριο
    Ρύθμιση και Αυτονομία στην Ανώτατη Εκπαίδευση: Ζητήματα της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών στην Αγγλία και Ουαλία
    Bash, L.; Ζαμπέτα, Εύη (Όμιλος Πανεπιστημιακών, 2000)
    To παραδοσιακό Δυτικό μοντέλο πανεπιστημίου, που χαρακτηρίζεται από το ακαδημαϊκό έθος και την αυτονομία, έχει αμφισβητηθεί στο Η.Β. από φορείς του κεντρικού κράτους με στόχο τη ρύθμιση της παραγωγής και κατανομής της γνώσης. Αυτό ίσχυσε ιδιαίτερα σε προγράμματα επαγγελματικής προπαρασκευής, τα οποία στο παρελθόν αποτελούσαν αντικείμενο του μη πανεπιστημιακού τομέα. Ως τμήμα αυτού του τομέα, η κατάρτιση των εκπαιδευτικών προοδευτικά υπόκειται σε αυξανόμενη κρατική ρύθμιση, μέσω πολιτικών που αμφισβητούν την εξειδίκευση της ανώτατης εκπαίδευσης και ενισχύουν τη συμμετοχή των σχολείων στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Η κοινωνική και πολιτισμική αναπαραγωγή εντείνεται καθώς τα σχολεία λειτουργούν για τη μετάδοση της κρατικά επικυρωμένης χρησιμοθηρικής γνώσης, απαλλαγμένης από θεωρητική θεμελίωση. Το αποτέλεσμα σήμερα στον τομέα εκείνο της ανώτατης εκπαίδευσης που αφορά την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, είναι η σύγκρουση μεταξύ μιας θεωρητικής αύξησης της απόδοσης λόγου και του εκδημοκρατισμού καθώς και η εξασθένιση του κριτικού λόγου και της επαγγελματικής αυτονομίας.
  • Τεκμήριο
    Απόψεις - Επικαιρότητα
    Όμιλος Πανεπιστημιακών (Όμιλος Πανεπιστημιακών, 2000)
  • Τεκμήριο
    Abstacts - Περιλήψεις άρθρων
    Όμιλος Πανεπιστημιακών (Όμιλος Πανεπιστημιακών, 2000)
  • Τεκμήριο
    Η Πανεπιστημιακή Δοίκηση στον Αστερισμό της Παραγωγικότητας
    Φουντεδάκη, Πηνελόπη; Foundedakis, Penelope; Σαραφιανός, Δημήτρης; Sarafianos, Dimitris (Όμιλος Πανεπιστημιακών, 2000)
    Η μελέτη παρουσιάζει τα πορίσματα έρευνας με αντικείμενο τη συγκριτική μελέτη των πανεπιστημιακών θεσμών και με στόχο τη διάγνωση των μεταλλαγών στη διοίκηση των Πανεπιστημίων σε τέσσερις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κατά την “εποχή της παραγωγικότητας”, που διανύουμε, τα Πανεπιστήμια οφείλουν να αναπτύξουν την παραγωγικότητά τους, να προσφέρουν χρήσιμο έργο και πρακτικά αποτελέσματα. Ως βασικά οργανωτικά χαρακτηριστικά καταγράφονται η αξιολόγηση, η οργάνωση παιδείας “πολλών ταχυτήτων”, η έντονη κρατική παρέμβαση στον καθορισμό νέων αντικειμένων και η ανάπτυξη της τεχνολογικής εκπαίδευσης, η οργανωτική σύνδεση Α.Ε.Ι. με επιχειρήσεις, η ενίσχυση της αυτονομίας των οργανωτικών δομών των Α.Ε.Ι., η πρόσληψη ευέλικτου επιστημονικού προσωπικού, η συγκέντρωση εξουσίας σε ολιγομελή ή μονοπρόσωπα όργανα.
  • Τεκμήριο
    Θεσμικές Μεταλλάξεις στο καθεστώς Δημόσιας Χρηματοδότησης του Πανεπιστημιακού Έργου. Όρια, τύποι και περιεχόμενα της πολιτικής
    Γεωργαντάς, Ηλίας; Georgantas, Elias (Όμιλος Πανεπιστημιακών, 2000)
    Υπό το πρίσμα των περιορισμών που θέτει η κατανόηση του προϋπολογισμού ως ανταγωνιστική διαδικασία, εξετάζονται οι τελευταίες πολιτικές και θεσμικές μεταλλάξεις που προσδιορίζουν την άσκηση της πανεπιστημιακής πολιτικής στις Δυτικές χώρες. Αναλύονται οι όροι που επέτρεψαν την απο-προτεραιοποίηση των εκπαιδευτικών δαπανών μέσω μιας νέας πολιτικής αντίληψης που αντιμετωπίζει αυτές τις δαπάνες όχι ως επενδυτικές αλλά ως καταναλωτικές. Έμφαση δίνεται στις νέες θεσμικές σχέσεις κράτους και πανεπιστημίου - σχέσεις που αναδύθηκαν μέσα από την υποχώρηση του τυπικού δημόσιου χαρακτήρα της Γ ' βάθμιας εκπαίδευσης. Αναλύεται το γενικότερο κλίμα προϊούσας απεμπλοκής των κυβερνητικών προϋπολογισμών από άμεσες μορφές χρηματοδότησης. Αυτό όμως δημιουργεί όρους απο-δημοσιοποίησης των πολιτικών όπως επίσης και ριζικά νέους τύπους κοινωνικής και πολιτικής ορθολογικότητας. Τέλος, τίθεται το ερώτημα του χαρακτήρα που έχουν οι μεταλλάξεις αυτές οι οποίες επέφεραν τη σταδιακή αποθεσμοποίηση του πανεπιστημίου.
  • Τεκμήριο
    Οι σύγχρονες τάξεις στην προπτυχιακή ιατρική εκπαίδευση
    Μπονίκος, Διονύσης (Πάντειος Ανώτατη Σχολή Πολιτικών Επιστημών, 1990)