Library SitePandemos Repository
Pandemos Record
 

View record information

Department of Sociology  

Postgraduate Theses  

 
Τίτλος:Διαστάσεις του κυβερνοφεμινισμού: η περίπτωση του ελληνικού online gaming
Τίτλος:Dimensions of cyberfeminism: the case of Greek online gaming
Κύρια Υπευθυνότητα:Τσουρή, Μαρία Κ.
Επιβλέπων:Χαλκιά, Αλεξάνδρα
Θέματα:
Keywords:Κυβερνοφεμινισμός, online gaming, λόγος, υποκειμενικότητα
Cyberfeminism, online gaming, discourse, subjectivity
Ημερομηνία Έκδοσης:2021
Εκδότης:Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
Περίληψη:Η ανά χείρας διπλωματική εργασία ασχολείται με ζητήματα που αφορούν τη σχέση της τεχνολογίας με το φύλο. Ειδικότερα, γίνεται μια προσπάθεια ανίχνευσης της σύνδεσης του κινήματος του φεμινισμού με τον κυβερνοχώρο. Επιχειρείται μια συμβολή στην απάντηση του πώς νέες τεχνολογίες όπως οι ηλεκτρονικές κατασκευές, το διαδίκτυο και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια μπορούν να λειτουργήσουν απελευθερωτικά για τις γυναίκες, αλλά και ποιές νέες υποκειμενικότητες διαμορφώνονται μέσα από αυτές. Το υποκείμενο που ονομάζεται «γυναίκα» μπορεί να παρέμβει και να αναδιαμορφώσει τον ανδροκρατούμενο τεχνολογικό χώρο, και εάν ναι, με ποιές πρακτικές; Αυτή η απάντηση σκιαγραφείται με τη διασαφήνιση του όρου «κυβερνοφεμινισμός», τόσο θεωρητικά όσο και μέσα από την υπάρχουσα έρευνα διαφορετικών συλλογικών εγχειρημάτων προς αυτήν την κατεύθυνση, καθώς και με μια πρώτη διερεύνηση της γυναικείας παρουσίας μέσα στο ελληνικό online gaming. Για την αποπεράτωση αυτού του εγχειρήματος βασίστηκα στην ανάλυση λόγων από δυο συνεντεύξεις με παίκτη και παίκτρια video games, όπως το Destiny 2, το League of Legends και το Entropia, καθώς κι από ένα διαδικτυακό διάλογο στην ελληνική ιστοσελίδα του League of Legends στο Facebook. Το θεωρητικό και μεθοδολογικό πλαίσιο της εργασίας βασίζονται σε μεταδομιστικές, κυρίως, προσεγγίσεις, ενώ η συζήτηση στο τέλος της εργασίας ανοίγει προς μια μετα-ανθρωπιστική κατεύθυνση στην κοινωνιολογική σκέψη.
Abstract:This thesis explores the relationship of technology with gender and addresses the case of Greek online gaming. More specifically, I examine the theoretical discussion concerning feminism(s) and cyberspace, in order to bring to light if, and how, new technologies can act as a liberating factor for women as well as what kind of new subjectivities could be shaped through them. Can the subject that is being called “woman” interrupt and remake the male-dominated world of technology, and if so, by what means? The latter question is pursued through clarification of the term «cyberfeminism» in theoretical works, as well as with a preliminary investigation of feminine presence in the world of Greek online gaming. To complete this project I relied on analysis of discourses from two interviews with video game players, of games such as Destiny 2, League of Legends and Entropia along with the contents of an online chat from the Greek web page of League of Legends in Facebook. The theoretical and methodological context of this paper is based on post-structuralist, mainly, approaches. The discussion at the end of the paper will turn towards a post-humanist direction in sociological thought.
Περιγραφή:Διπλωματική εργασία - Πάντειο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Κοινωνιολογίας, ΠΜΣ "Κοινωνιολογία", κατεύθυνση Κοινωνική και Πολιτική Θεωρία, 2021
Περιγραφή:Βιβλιογραφία: σ. 63-67
 
 
Archives to this Item
Archive Type
3PMS_TsouriMa_0318M023.pdf application/pdf
 
FedoraCommons OAI Library - Information Services, Panteion University