Library SitePandemos Repository
Pandemos Record
 

Προβολή στοιχείων εγγραφής

Τμήμα Ψυχολογίας  

Μεταπτυχιακές εργασίες  

 
Τίτλος:"Πειραματική διερεύνηση της επίδρασης πολυαισθητηριακών ερεθισμάτων στην εκμάθηση οδικής σήμανσης"
Τίτλος:"Experimental investigation of the effect of multisensory stimuli in learning road sign"
Κύρια Υπευθυνότητα:Ντίνας, Μίνως Κ.
Επιβλέπων:Βατάκη, Αργυρώ
Θέματα:
Keywords:Πολυαισθητηριακή αντίληψη, μάθηση, οδική σήμανση
Multisensory perception, learning, road signs
Ημερομηνία Έκδοσης:2020
Εκδότης:Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
Περίληψη:Προηγούμενες έρευνες στην πολυαισθητηριακή αντίληψη έχουν επιβεβαιώσει ότι η μάθηση είναι ταχύτερη και πιο αποδοτική όταν οι ερεθισμοί είναι πολυαισθητηριακοί και παρουσιάζουν σημασιολογική συνέπεια. Η συγκεκριμένη έρευνα εξετάζει τα πιθανά οφέλη της πολυαισθητηριακής αντίληψης στην εκμάθηση οπτικοακουστικών ζευγών σημάτων του κώδικα της οδικής σήμανσης. Συγκεκριμένα, συμμετέχοντες εξασκήθηκαν στην εκμάθηση των οδικών σημάτων σε δύο διαφορετικές ομάδες. Μια ομάδα εκτέθηκε στη συνθήκη εκμάθησης με οπτικοακουστικά ερεθίσματα που έχουν επιλεχθεί έτσι ώστε να είναι σημασιολογικά σχετικά μεταξύ τους, ενώ η άλλη ομάδα με οπτικοακουστικά ερεθίσματα που όμως το ακουστικό κομμάτι ήταν σημασιολογικά ουδέτερο με ακουστικό θόρυβο. Η μάθηση και στις δύο ομάδες ελέγχθηκε μέσω ενός έργου ταχείας απόκρισης σε οπτικά μόνο σήματα του κώδικα της οδικής σήμανσης. Τα αποτελέσματα δεν έδειξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των ομάδων στην ταχύτητα και απόδοση της μάθησης. Περιορισμοί στο μεθοδολογικό επίπεδο οδηγούν σε προτάσεις για περαιτέρω έρευνα του φαινομένου.
Abstract:Previous research on multisensory perception has confirmed that learning is faster and more efficient when stimuli are multisensory and have a semantic consequence. This research examines the potential benefits of multi-sensory perception in learning audiovisual signal pairs of road sign code. Specifically, participants practiced learning the road signs in two different groups. One group was exposed to the learning condition with audiovisual stimuli selected to be semantically related to each other, while the other group exposed to audiovisual stimuli but the auditory part was semantically neutral with auditory noise. Learning in both groups was tested through a rapid response project to visual signals of the road sign code only. The results did not show statistically significant differences between groups in learning speed and performance. Limitations at the methodological level lead to proposals for further research of the phenomenon.
Περιγραφή:Διπλωματική εργασία - Πάντειο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Ψυχολογίας, ΠΜΣ, κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Γνωστική και Αναπτυξιακή Ψυχολογία, 2020
Περιγραφή:Βιβλιογραφία: σ. 43-53
 
 
Αρχεία σε Αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Τύπος
6PMS_NtinasMi_0618M028.pdf application/pdf
 
FedoraCommons OAI Βιβλιοθήκη - Υπηρεσία Πληροφόρησης, Πάντειον Πανεπιστήμιο