Library SitePandemos Repository
Pandemos Record
 

Προβολή στοιχείων εγγραφής

Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού  

Μεταπτυχιακές εργασίες  

 
Τίτλος:Από τη δαγκεροτυπία στην εποχή του Instagram: η φωτογραφία στη δημοσιογραφική αφήγηση
Τίτλος:From the daguerreotype to the age of Instagram: photography in journalistic storytelling
Κύρια Υπευθυνότητα:Κέντρος, Ευάγγελος Γ.
Επιβλέπων:Μπακουνάκης, Νίκος Α., 1956-
Θέματα:
Keywords:Φωτορεπορτάζ, ψηφιακή φωτογραφία, ψηφιακή εποχή, δημοσιογραφική δεοντολογία, ελληνική οικονομική κρίση
Photojournalism, digital photography, digital age, ethics, Greek financial crisis
Ημερομηνία Έκδοσης:2018
Εκδότης:Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
Περίληψη:Σχεδόν ταυτόχρονα με την εφεύρεσή της, η φωτογραφία άρχισε να χρησιμοποιείται ως τεκμήριο, λόγω της ευρέως διαδεδομένης πεποίθησης ότι καταγράφει αδιαμεσολάβητα την πραγματικότητα. Αξιοποιήθηκε συχνά για την ευαισθητοποίηση του πιο αθώου, άρα και επιρρεπούς σε εικόνες, κοινού του 19ου αιώνα. Όμως, η δυνατότητά της να παραποιεί την πραγματικότητα ανακαλύφθηκε εξίσου σύντομα. Οι επεξεργασμένες ή σκηνοθετημένες εικόνες δεν είναι φαινόμενο των τελευταίων ετών αλλά έχουν την αφετηρία τους στις πρώτες δαγκεροτυπίες. Η παραποίηση, θα έλεγε κανείς, είναι σύμφυτη με τη φωτογραφία. Επιπροσθέτως, η ψηφιακή επανάσταση, που είχε ως αποτέλεσμα την υπερχείλιση του διαδικτύου από εικόνες, λειτουργεί υπέρ όσων επιθυμούν να παραπλανήσουν, ενώ η επεξεργασία των φωτογραφιών είναι πιο εύκολη από ποτέ. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, οι επαγγελματίες φωτορεπόρτερ, με το διττό τους ρόλο ως δημοσιογράφοι και ως παραγωγοί εικόνων, παράλληλα με τη γενικότερη απαξίωση της τέχνης τους, έχουν να αντιμετωπίσουν αυξημένο ανταγωνισμό, μεγαλύτερους κινδύνουςκαι μειωμένες επαγγελματικές ευκαιρίες. Ο συγγραφέας της παρούσας διπλωματικής εργασίας, μέσα από εκτενή ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και πρωτογενή έρευνα (συνεντεύξεις σε βάθος με Έλληνες φωτορεπόρτερ και έναν θεωρητικό της φωτογραφίας), επιχειρεί να αναδείξει τις τάσεις, τις προκλήσεις, τους κινδύνους και τις ευκαιρίες για τη φωτοδημοσιογραφία στην ψηφιακή εποχή και κατά τη διάρκεια της ελληνικής κοινωνικο-οικονομικής κρίσης.
Abstract:Almost concurrently with its invention, photography was used as testimony, due to the widely held belief of its unmediated capture of reality. Photography was often utilized to sensitize the public of the 19th century, which was more innocent and more susceptible to the power of images. However, photography’s ability to forge reality was soon explored. Manipulated or staged images are not a current phenomenon but trace their beginning in the early daguerreotypes. Manipulation, one would say, is implicit to photography. Nevertheless, the digital revolution that flooded the internet with images works in favor of those who wish to deceive, while image editing software makes manipulation easier than ever before. In this hostile environment, photojournalists, with their twofold role as journalists and content producers, face diminished career prospects, heightened competition and increased risks, while at the same time their craft is devalued. Through extensive literature review and in – depth interviews with Greek photojournalists and a photography theorist, the writer of this dissertation tries to underline the trends, threats, challenges and opportunities for photojournalism in the digital age and during the years of Greece’s ongoing socio-economic crisis.
Περιγραφή:Διπλωματική εργασία - Πάντειο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, ΠΜΣ, κατεύθυνση Νέα Μέσα και Δημοσιογραφία, 2018
Περιγραφή:Βιβλιογραφία: σ. 129-142
 
 
Αρχεία σε Αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Τύπος
41PMS_POL_DIA_KentrosEu.pdf application/pdf
 
FedoraCommons OAI Βιβλιοθήκη - Υπηρεσία Πληροφόρησης, Πάντειον Πανεπιστήμιο