Library SitePandemos Repository
Pandemos Record
 

Προβολή στοιχείων εγγραφής

Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού  

Μεταπτυχιακές εργασίες  

 
Τίτλος:Τα online video games ως μέσο διαπολιτισμικής επικοινωνίας
Τίτλος:Online video games as an intercultural communication medium
Κύρια Υπευθυνότητα:Πόταγας, Ανδρέας-Πέτρος
Επιβλέπων:Σκαρπέλος, Γιάννης
Θέματα:
Keywords:Διαπολιτισμική επικοινωνία, παίκτης, online video games, game world, κοινότητα παικτών, κουλτούρα
Intercultural communication, player, online video games, game world, culture, player communities
Ημερομηνία Έκδοσης:2018
Εκδότης:Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
Περίληψη:Σκοπός της εργασίας είναι η αξιολόγηση της διαπολιτισμικής ανταλλαγής στοιχείων που εξελίσσεται στα πλαίσια των διαδικτυακών βιντεοπαιχνιδιών. Στη βιβλιογραφία εντοπίζονται αρκετές απόψεις και έρευνες σχετικά με τη διαπολιτισμική επικοινωνία, ωστόσο, είναι ελάχιστες, μέχρι στιγμής, οι επίσημες μελέτες που την εξετάζουν σε συνδυασμό με τον κλάδο των video games, μια δημιουργική βιομηχανία που παρουσιάζει ιδιαίτερη ανάπτυξη σε οικονομικό και πολιτιστικό επίπεδο. Επιπλέον, δε φαίνεται να υπάρχουν, ακόμα, έρευνες επικεντρωμένες στα online video games και τη δυνητική συνεισφορά τους στην ανάπτυξη διαπολιτισμικών διαλόγων και σχέσεων μεταξύ των διαφόρων παικτών τους. Ωστόσο, οι εικονικοί κόσμοι των διαδικτυακών βιντεοπαιχνιδιών κρίνονται ιδανικά ερευνητικά πεδία, στην προκειμένη περίπτωση, καθώς, μέσα σε αυτούς, διαρκώς, συγκεντρώνονται και αλληλεπιδρούν παίκτες διαφορετικών εθνικοτήτων και πολιτισμικών επιρροών. Σκοπός είναι να μελετηθούν περιπτώσεις διαδικτυακών παιχνιδιών στα οποία οι παίκτες συμμετέχουν ενεργά, αφιερώνοντας χρόνο και επενδύοντας συναισθηματικά στους χαρακτήρες τους αλλά και στο ίδιο το game world. Οι εμπειρίες και οι απόψεις αυτών των παικτών εκτιμάται πως θα συμβάλλουν στην αξιολόγηση του ρόλου των online video games ως μέσο προώθησης της διαπολιτισμικής επικοινωνίας. Η μελέτη ξεκινάει με μια ανάλυση του κλάδου των video games, αναδεικνύοντας την οικονομική και καλλιτεχνική αξία τους, ενώ, παράλληλα, εξηγείται η σημασία της έννοιας της διαπολιτισμικής επικοινωνίας. Στη συνέχεια, εστιάζει σε έναν τύπο online video games στα οποία οι παίκτες εξελίσσουν σταδιακά τους χαρακτήρες τους. Ένας από τους στόχους της έρευνας είναι να εξετάσει αν στα game worlds αυτών των παιχνιδιών διεξάγεται μια διευρυμένη επικοινωνιακή δραστηριότητα, μεταξύ παικτών, η οποία ενδέχεται να εξυπηρετεί την προώθηση της διαπολιτισμικής επικοινωνίας. Επιλέγονται και αναλύονται δυο διαδικτυακά βιντεοπαιχνίδια από τα οποία αντλείται ένα συνολικό δείγμα παικτών. Μέσω συγκεκριμένων ερωτήσεων, οι παίκτες καλούνται να παραθέσουν τις απόψεις τους σχετικά με τα online video games και το ζήτημα της επικοινωνίας εντός του game world. Πέρα από τις τάσεις που προκύπτουν από τις απαντήσεις των παικτών, συλλέγονται, παράλληλα, μέσα από συνεντεύξεις, απόψεις των εκπροσώπων των εταιρειών που αναπτύσσουν τα δυο παιχνίδια. Στόχος είναι η σύγκριση των τάσεων και απόψεων σε μια προσπάθεια εκτίμησης του φαινομένου της επικοινωνίας και της ανταλλαγής πολιτιστικών στοιχείων, στα πλαίσια των δυο διαδικτυακών παιχνιδιών. Η έρευνα καταλήγει σε ορισμένα συμπεράσματα σχετικά με τη συνεισφορά των online video games και των κοινοτήτων που σχηματίζονται σε αυτά, στην προώθηση της διαπολιτισμικής επικοινωνίας. Ωστόσο, μέσα από τη διαδικασία προκύπτουν αρκετές παρατηρήσεις ως προς τις τάσεις, τη συμπεριφορά και την κουλτούρα των παικτών, οι οποίες δύνανται να οδηγήσουν σε μελλοντικές έρευνες.
Abstract:The aim of this thesis is to evaluate the aspect of cultural exchange in online gaming. Although intercultural communication is often the subject of academic research, there are few formal studies, to date, concerning its relation to video games, which is an interesting creative industry that seems to be developing both economically and culturally. In addition, there are no studies, yet, specifically focused on online video games and their potential contribution in developing intercultural dialogues and relations between their various players. However, these games’ virtual worlds are estimated to be ideal research fields, in this case, since they regularly host interactions between various players whose nationalities and cultural backgrounds differ. The aim is to study online games in which players participate actively as they dedicate time and emotionally invest on their characters as well as the game world itself. Their experiences and views are expected to assist in the evaluation of online video games as a means of promoting intercultural communication. The research begins by analyzing the video game industry, highlighting its economic and artistic value, while also explaining the meaning of intercultural communication. The focus, then, shifts to a particular kind of online games, in which players gradually advance their characters. One of the objectives is to examine whether there is an extended communication activity among players in these games, one that can be used to further promote intercultural communication. Two online video games are selected, from which a total sample of players is drawn. Via specific questions, players are asked to give their opinions concerning online video games and the aspect of communication in the game worlds. In addition to the players’ views on the matter, the study also takes into consideration the opinions of professionals that represent the two games’ developing companies. The objective here is to compare player trends and the various opinions in an attempt to evaluate communication and cultural exchange within these two online games. The research concludes with certain findings regarding the contribution of online video games, and the numerous player communities that are formed in them, in promoting intercultural 10 communication. However, together with the results of this process, various interesting remarks concerning players’ trends, behavior and culture emerged, leading to possible future research.
Περιγραφή:Διπλωματική εργασία - Πάντειο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, ΠΜΣ, κατεύθυνση Πολιτιστική Διαχείριση, 2018
Περιγραφή:Βιβλιογραφία: σ. 74-80
 
 
Αρχεία σε Αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Τύπος
41PMS_POL_DIA_PotagasAn.pdf application/pdf
 
FedoraCommons OAI Βιβλιοθήκη - Υπηρεσία Πληροφόρησης, Πάντειον Πανεπιστήμιο