Library SitePandemos Repository
Pandemos Record
 

View record information

Department of Psychology  

Postgraduate Theses  

 
Τίτλος:Ιnstagram και ικανοποίηση από τη ζωή: μια ποσοτική έρευνα σε ελληνικό πληθυσμό
Τίτλος:Instagram and life satisfaction: a quantitative research in a greek population
Κύρια Υπευθυνότητα:Αθανασάκου, Δήμητρα Ι.
Επιβλέπων:Σταλίκας, Αναστάσιος
Θέματα:
Keywords:Ικανοποίηση από τη ζωή, κοινωνική σύγκριση, θετικά και αρνητικά συναισθήματα, Instagram, μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Life satisfaction, social comparison, positive and negative emotions, Instagram, social media
Ημερομηνία Έκδοσης:2018
Εκδότης:Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
Περίληψη:Από το 2000 κι έπειτα το διαδίκτυο έχει φέρει μία επανάσταση στον τρόπο που οι άνθρωποι αναζητούν πληροφορίες κι επικοινωνούν, χωρίς πια η τοποθεσία να παίζει ρόλο. Μαζί με το διαδίκτυο έχει εγκαθιδρυθεί και η σύνδεση των ατόμων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και χρόνο με τον χρόνο όλο και περισσότεροι άνθρωποι εγγράφονται σε αυτά. Η παρούσα συγχρονική ερευνητική εργασία προσπάθησε να διερευνήσει τη σχέση που έχει η χρήση ενός τέτοιου μέσου, του Instagram, με την ικανοποίηση από τη ζωή, την κοινωνική σύγκριση και τα θετικά και τα αρνητικά συναισθήματα, σε έναν Ελληνικό πληθυσμό. Το δείγμα αποτελείται από (N=204) 155 γυναίκες και 49 άνδρες, με μέσο όρο ηλικίας τα 30.6 έτη (SD= 6.49). Χρησιμοποιήθηκαν σταθμισμένα ερωτηματολόγια αυτό-αναφοράς και οι αναλύσεις έγιναν με SPSS 24.0. Σε αντίθεση με προηγούμενες έρευνες, οι αναλύσεις διακύμανσης και οι αναλύσεις συνάφειας της συγκεκριμένης έρευνας, δεν έδειξαν ισχυρές συνδέσεις μεταξύ των μεταβλητών υπό μελέτη. Πιθανώς αυτό σχετίζεται με την κουλτούρα των Ελλήνων, την ηλικία του δείγματος, το ότι το δείγμα δεν έκανε βαριά χρήση του Instagram, αλλά και με το μικρό χρονικό διάστημα που υπάρχει το Instagram ενεργά στις ζωές των ανθρώπων, οπότε πιθανώς δεν αποτελεί ακόμα κριτήριο για την αξιολόγηση της ικανοποίησης από τη ζωή. Χρειάζεται περισσότερη διερεύνηση για την ανάδειξη νέων πληροφοριών για τη θέση του μέσου αυτού στην καθημερινότητα των ατόμων.
Abstract:Since the 2000s, the internet has brought quite a revolution in the way people access information and communicate with each other. With the internet, people use new ways of connection such as the use of social media. The present cross-sectional study tried to explore the relationship between the medium of Instagram with the satisfaction from life, social comparison, positive and negative emotions, in a Greek sample. The sample size is (N=204) 155 women and 49 men with an average age of 30.6 years (SD= 6.49). For the purpose of this study, there were used standardized tests, answered in a self-reporting way. SPSS 24.0 was used to analyze the data, comparing means with ANOVA and doing correlational analysis with Pearson\'s r. Despite previous research finding significant relations with variables like this study\'s, no significant statistical results were found here between the variables. This may have to do with the culture of the Greek people, the age of the people of the sample and the fact that they didn\'t use Instagram heavily, or it may have to do with how new Instagram is for people of this particular sample and maybe it doesn\'t yet constitute a way for them to assess their lives. More research is needed to find out what Instagram really means in terms of people\'s everyday lives.
Περιγραφή:Διπλωματική εργασία - Πάντειο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Ψυχολογίας, ΠΜΣ, κατεύθυνση Θετική Ψυχολογία: Εφαρμογές Συμβουλευτικής, 2018
Περιγραφή:Βιβλιογραφία: σ. 62-81
 
 
Archives to this Item
Archive Type
6PMS_PSY_AthanasakouDi.pdf application/pdf
 
FedoraCommons OAI Library - Information Services, Panteion University