Library SitePandemos Repository
Pandemos Record
 

Προβολή στοιχείων εγγραφής

Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών  

Μεταπτυχιακές εργασίες  

 
Τίτλος:Αερομεταφορές και κλιματική αλλαγή. Η περίπτωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Κύρια Υπευθυνότητα:Κλαδή-Ευσταθοπούλου, Μαριάνθη
Επιβλέπων:Πότση, Ευδοξία
Θέματα:Κλιματικές αλλαγές --
Αερομεταφορές -- Περιβαλλοντικές απόψεις -- Ευρωπαϊκή Ένωση, Χώρες της --
Εκδότης:Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
Περίληψη:Το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής αποτελεί σήμερα ένα μείζον υπό συζήτηση θέμα, το οποίο απασχολεί όχι μόνο την επιστημονική και την πολιτική κοινότητα αλλά και το μέσο πολίτη . Οι επιπτώσεις του φαινομένου τείνουν να γίνουν όλο και mo έντονες με καταστροφικά πολλές φορές αποτελέσματα. Για αυτό αυξάνονται οι πιέσεις για περιορισμό και έλεγχο των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου και ιδιαίτερα του C02. Αποτέλεσμα αυτών αποτελεί η ένταξη όλων και περισσότερων τομέων στο σύστημα του πρωτοκόλλου του Κιότο. Ένας τέτοιος τομέας είναι και αυτός των αερομεταφορών. Συγκεκριμένα η Ευρωπαϊκή Ένωση προχώρησε στην έκδοση οδηγίας σύμφωνα με την οποία θα πρέπει πλέον οι αερογραμμές να ενταχθούν στο σύστημα εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.Μία τέτοια ενέργεια θα έχει σίγουρα επιπτώσεις αλλά και αντίδρασης. Οι επιπτώσεις όπως αναλύονται στην παρούσα εργασία σχετίζονται κατά βάση με τον οικονομικό τομέα και το θέμα τις βιωσιμότητας των αερογραμμών. Οι αντίδρασης προέρχονται κυρίως από τον τομέα των εταιριών αλλά και των αερολιμένων καθώς θεωρούν πως διακυβεύεται το κέρδος τους.Για μια ολοκληρωμένη προσέγγιση του θέματος , περιγράφονται και άλλοι τομείς οι οποίοι με τον τρόπο τους συμβάλλουν στην αύξηση της ποσότητας των εκπομπών . τέτοια τεχνικού κατά βάση θέματα σχετίζονται με την οργάνωση της εναέρια κυκλοφορίας, τα συστήματα πλοήγησης , τα συστήματα παροχής υπηρεσιών και διαμόρφωση του δικτύου..Η τροποποίηση της οδηγίας 2003/87/ΕΚ για την συμπερίληψη των αερομεταφορών στο σύστημα εμπορίας ρύπων προκάλεσε, αν όχι αντιδράσεις, σίγουρα δυσπιστία και συζητήσεις ανάμεσα στα ενδιαφερόμενο μέρη.Οι αεροπορικές μεταφορές προκαλούν σημαντική ρύπανση λόγω των διαφόρων εκπομπών από την καύση της κηροζίνης που χρησιμοποιείται ως καύσιμο. Ο κύριος ρύπος είναι το διοξείδιο του άνθρακα που εκλύεται και σε μεγαλύτερη ποσότητα . Τα υπόλοιπα εκπεμπόμενα αέρια ή σωματίδια έχουν όμως και αυτά συνεισφορά στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Η συνεισφορά είναι ακόμη μεγαλύτερη αφού τα αεροσκάφη εκπέμπουν τα καυσαέρια του κατά την διάρκεια της πτήσης και5σε στρώματα της ατμόσφαιρας στα οποία η διάσπαση τους καθίσταται ακόμηδυσκολότερη .Η όποια αποτίμηση πιθανών μελλοντικών επιπτώσεων σε ένα καθεστώς ελεύθερης αγοράς όπως αυτό που επικρατεί σήμερα , αποτελεί δύσκολη διαδικασία. Ωστόσο επιδιώκεται μια σφαιρική ολοκληρωμένη προσέγγιση του θέματος με στόχο την εξαγωγή-βασικών συμπερασμάτων όλων_άσ.ων. μέχρι στιγμής έχουν απασχολήσει αλλά και τη δυσκολία στην διαδικασία εφαρμογής των αποφάσεων και των οδηγιών σε πολιτικό επίπεδο.
Περιγραφή:Διπλωματική εργασία - Πάντειο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, ΠΜΣ "Περιβαλλοντική Διακυβέρνηση και Βιώσιμη Ανάπτυξη"
Περιγραφή:Βιβλιογραφία: σ. 137-143
 
 
Αρχεία σε Αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Τύπος
12PMS_DIE_EUR_SPO_PotsiEudo_2155.pdf application/pdf
 
FedoraCommons OAI Βιβλιοθήκη - Υπηρεσία Πληροφόρησης, Πάντειον Πανεπιστήμιο