Library SitePandemos Repository
Pandemos Record
 

Προβολή στοιχείων εγγραφής

Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης  

Μεταπτυχιακές εργασίες  

 
Τίτλος:Προβληματική των δημοσίων συμβάσεων, υπό το πρίσμα του ενωσιακού και του εθνικού δικαίου
Κύρια Υπευθυνότητα:Γρανιτσιώτη, Ευσταθία Λ.
Επιβλέπων:Κουγέας, Βασίλης Δ., 1952-
Θέματα:
Ημερομηνία Έκδοσης:2014
Εκδότης:Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
Περίληψη:Η παρούσα διπλωματική εργασία εκτείνεται σε δύο μέρη. Στόχος τουπεριεχομένου του πρώτου μέρους της είναι αφ' ενός να κατηγοριοποιήσειτις δημόσιες συμβάσεις ανάλογα με τους τομείς τους , τις ιδιαιτερότητεςκαι το καθεστώς που τις διέπει να αναδεικνύοντας τις νομικές πτυχέςτους, από πλευράς ενωσιακού δικαίου όπως αυτές προέκυψαν μέσα απόμία σειρά μεταρρυθμίσεων και τροποποιήσεων,και αφ' ετέρουνα εκθέσειόλες τις επιμέρους διαδικασίες που συνιστούν το προσυμβατικό στάδιο, τοοποίο διέπεται από το Ενωσιακό Δίκαιο και τις τρέχουσες οδηγίες. Στιςδιαδικασίες αυτές συγκαταλέγονται οι διαδικασίες ανάθεσης, ηδιαδικασίες επιλογής των αναδόχων, η εξαίρεση και ο καθορισμός τωνκριτηρίων. Ήδη από το 1970, με τη οδηγία 71/304, όταν στα πλαίσια τηςενιαίας αγοράς, η ανάθεση των συμβάσεων που συνάπτονται στα κράτη μέλη γιαλογαριασμό του κράτους, των αρχών τοπικής αυτοδιοίκησης ή περιφερειακήςδιοίκησης και άλλων οργανισμών δημοσίου δικαίου, υπόκειται στην τήρηση τωναρχών της συνθήκης, ιδίως στις αρχές της ελεύθερης κυκλοφορίας τωνεμπορευμάτων, της εγκατάστασης και της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών, καθώς καιστις αρχές που απορρέουν από αυτές, όπως της ίσης μεταχείρισης, της αποφυγής τωνδιακρίσεων, της αμοιβαίας αναγνώρισης, της αναλογικότητας και της διαφάνειας. Το2004, το προυπάρχον νομικό πλαίσιο, αντικαταστάθηκε από μία και μόνοοδηγία, την "κλασσική", περί τις δημόσιες συμβάσεις έργων,προμηθειών και υπηρεσιών, την οδηγία 2004/18 /ΕΚ, και την 2004/17/ΕΚ,για τις δημόσιες συμβάσεις που συνάπτονται στους τομείς "κοινήςωφέλειας", ήτοι στους τομείς της ενέργειας, του ύδατος , τωνταχυδρομικών υπηρεσιών και των μεταφορών. Αμφότερες οι οδηγίεςκαταργήθηκαν το 2014, και αντικαταστάθηκαν από τις 2014/24/ΕΚ και2014/25/ΕΚ. Οι κυριότερες τροποποιήσεις, που επέφερε το νέο νομικόκαθεστώς στη σύναψη των δημοσίων συμβάσεων, αφορούν κυρίως τακατώτατα όρια, τη διάθεση ενίσχυσης του ανταγωνισμού, την ενίσχυσητων ΜΜΕ , αλλά και τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη σύναψη των δημοσίωνσυμβάσεων με τρόπο που να σέβεται το περιβάλλον και την αειφόροανάπτυξη.Σύμφωνα με τις οδηγίες 2014/24 και 2014/25, τα ηλεκτρονικά μέσαπληροφοριών και επικοινωνιών πρέπει να αποτελούν τον συνήθη τρόπο επικοινωνίαςκαι ανταλλαγής πληροφοριών στις διαδικασίες προμήθειας, δεδομένου ότι ενισχύουν9τις δυνατότητες των οικονομικών φορέων να συμμετέχουν σε διαδικασίες προμήθειαςσε ολόκληρη την εσωτερική αγορά. Για τον λόγο αυτόν, είναι υποχρεωτικές ηδιαβίβαση των γνωστοποιήσεων σε ηλεκτρονική μορφή, η ηλεκτρονική διάθεση τωνεγγράφων της προμήθειας και η επικοινωνία με ηλεκτρονικά μέσα σε όλες τις φάσειςτης διαδικασίας, περιλαμβανομένης της διαβίβασης αιτήσεων συμμετοχής καιειδικότερα της διαβίβασης των προσφορών (ηλεκτρονική υποβολή). Μια οδηγία γιατον συντονισμό των διαδικασιών σύναψης ορισμένων συμβάσεων έργων, προμηθειώνκαι παροχής υπηρεσιών από αναθέτουσες αρχές ή αναθέτοντες φορείς στους τομείςτης άμυνας και της ασφάλειας στοχεύει ναμειώσει τον ρυθμιστικό τεμαχισμό σεαυτούς τους τομείς και να αυξήσει τον ανταγωνισμό και τη διαφάνεια, λαμβάνονταςυπόψη τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα αυτής της αγοράς . Ιδιαίτερο δε ενδιαφέρονπαρουσιάζει και η οδηγία σχετικά με τις συμβάσεις παραχώρησης.Θεσπίζει κανόνεςσχετικά με τις διαδικασίες προμηθειών από αναθέτουσες αρχές ή/και αναθέτοντεςφορείς μέσω παραχώρησης, η αξία των οποίων εκτιμάται ότι ισούται ή υπερβαίνει τα5.186.000EUR. Οι συμβάσεις παραχώρησης είναι συμπράξεις μεταξύ του δημόσιουτομέα και κυρίως ιδιωτικών εταιρειών, όπου αυτές ασχολούνται αποκλειστικά με τηλειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξη των υποδομών (π.χ. λιμάνια, διανομήνερού, χώροι στάθμευσης, δρόμοι με διόδια) ή παρέχουν υπηρεσίες γενικούοικονομικού συμφέροντος (π.χ. ενέργεια, διανομή νερού και διάθεση τωναποβλήτων). Οι συμβάσεις παραχώρησης είναι η πιο κοινή μορφή ΣύμπραξηςΔημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) Για την επιβολή του σεβασμού του ευρωπαϊκούδικαίου, η Επιτροπή θέσπισε ένα σύστημα πληροφοριών για τις Δημόσιες Συμβάσεις(ΣΠΔΔ) και ένα σύστημα, το οποίο επιδιώκει να εξακριβώνει κατά πόσο οιευρωπαϊκοί κανόνες σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις γίνονται σεβαστοί κατά τηνπραγματοποίηση σχεδίων ή προγραμμάτων, τα οποία χρηματοδοτούνται από ταδιαρθρωτικά ταμεία και τα άλλα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά μέσα .Eνδυνάμωσεεπίσης τις ενέργειές της για την καταπολέμηση των παραβάσεων των κανόνων για τιςδημόσιες συμβάσεις με βάση τη διαδικασία για παράλειψη την οποία προβλέπει τοαρθρ.266 ΣΕΚ) . Ένα κοινό λεξιλόγιο για τις δημόσιες συμβάσεις στοχεύει στηναπλούστευση και στον εκσυγχρονισμό των διαδικασιών που προβλέπουν οι οδηγίεςγια τις δημόσιες συμβάσεις , ενώ ένα Παρατηρητήτιο Συμβάσεων, επιβλέπει τοάνοιγμα των αγορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και τις επιπτώσεις αυτού τουανοίγματος σε τρίτες χώρες . Το δεύτερο μέρος της παρούσας, είναι αφιερωμένο σταειδικότερα θέματα, που ανακύπτουν κατά την ενσωμάτωση των οδηγιών περί των10δημοσίων συμβάσεων, από πλευράς Συνταγματικού Δικαίου, όπως το ζήτημα τουασυμβίβαστου του Ε.Σ.Ρ., και αυτό του βασικού μετόχου. Τέλος, ο στόχος τουδεύτερου μέρους της παρούσας είναι να αναδείξει τη θεματική των δημοσίωνσυμβάσεων, υπό το πρίσμα του εθνικού δικαίου.
Abstract:This diplomacy extends into two parts. The aim of the content of the first part is onthe one hand to categorize precurement different sectors, their characteristics and thearrangements governing the bringing to the legal aspects, in terms of Union law asthey have been through a series of reforms and changes, and on the other hand toexpose all the individual processes that make up the pre-contractual phase, which isgoverned by EU law and current directions. These procedures include the awardprocedures, the procedures for the selection of contractors, and the exclusion criteriasetting.As early as 1970, with Directive 71/304, when in the single market, the award ofcontracts concluded in the Member States on behalf of the State, local authorities orregional authorities and other public bodies, subject to compliance with the principlesof the Treaty, in particular the principles of free movement of goods, freedom ofestablishment and to provide services and to the principles deriving therefrom, such asequal treatment, non-discrimination, mutual recognition, proportionality andtransparency. In 2004, the existing legal framework, has been replaced by a singledirective, the "classical " on public works, supply and services, Directive 2004/18/ EC and 2004/17 / EC on the public contracts awarded in the fields utilities, namelyin the fields of energy, water, postal services and transport. Both Directives wererepealed in 2014 and replaced by 2014/24 / EC and 2014/25 / EC. The mainamendments introduced by the new legal regime on public procurement, mainlythresholds, mood enhancing competition, strengthen SMEs and sustainabledevelopment and public procurement in a manner that respects the environment andsustainable development.According to the directives 2014/24 and 2014/25, the electronic information andcommunication should be the normal way to communicate and exchange information11on procurement processes, by strengthening the capacity of financial institutions toparticipate in procurement procedures across the internal market .For this reason, it is mandatory transmission of notices in electronic form, theelectronic availability of documents of supply and communication by electronicmeans in all phases of the process, including the transmission of requests toparticipate and especially the transmission of bids (electronic submission)A directive on the coordination of procedures for the award of certain works contracts,supply contracts and service contracts by contracting authorities or entities in thefields of defense and security aims , to reduce regulatory cutting in these areas and toincrease competition and transparency, taking into account the features of this market.Particular interest is the Directive on Concessions.It lays down rules on theprocurement procedures of contracting authorities and / or entities throughconcessions, the value of which is estimated to equal or exceed5.186.000EUR.Concessions are partnerships between the public and especiallyprivate companies, which are dedicated to the operation, maintenance anddevelopment of infrastructure (eg ports, water supply, parking, toll roads) or providegeneral economic interest (eg energy, water supply and waste disposal).Concessionsare the most common form of a Public Private Partnership (PPP)For enforcing European law, the Commission has adopted an information system forpublic procurement (SPDD) and a system that seeks to establish whether the EU ruleson public procurement are respected during the implementation of projects orprograms, financed by the Structural funds and other EU financial instrumentsEmpowerment also its actions to combat infringements of rules on publicprocurement with the procedure for failure in accordance with Article 266 of Treatyestablishing the European Community. .A common vocabulary for publicprocurement (CPV) aims to simplify and streamline procedures laid down in thedirectives on public contracts and procurement observatory oversee the opening of themarkets of the European Union and the impact of this opening to third countriesThe second part of this is devoted to specific issues that arise when integrating thedirectives on public contracts, in terms of constitutional law, such as the issue ofincompatibility of National Radio and Television Board , and this is the mainshareholder. Finally, the aim of the second part of this is to highlight the theme ofpublic contracts in the light of national law
Περιγραφή:Διπλωματική εργασία - Πάντειο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης, ΠΜΣ, κατεύθυνση Εθνική και Κοινοτική Διοίκηση, 2014
Περιγραφή:Βιβλιογραφία: σ. 97-99
 
 
Αρχεία σε Αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Τύπος
7PMS_GranitsiotiEy.pdf application/pdf
 
FedoraCommons OAI Βιβλιοθήκη - Υπηρεσία Πληροφόρησης, Πάντειον Πανεπιστήμιο