Ηγετικό και συναισθηματικό προφίλ των Ελλήνων influencers στα social media: παράγοντες επιρροής
Τίτλος:
The leadership and emotional profile of Greek influencers on social media: influence factors
Κύρια Υπευθυνότητα:
Μούκα, Μαρινέλα Δ.
Επιβλέπων:
Ιορδάνογλου, Δήμητρα
Θέματα:
Keywords:
Influencers, Social Media, Followers, Ηγεσία, Συναισθηματική Νοημοσύνη Influencers, Social Media, Followers, Leadership, Emotional Intelligence
Ημερομηνία Έκδοσης:
2020
Εκδότης:
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
Περίληψη:
Τα social media έχουν σημαντικό ρόλο στη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου. Η σημαντική ανάπτυξή τους τα τελευταία χρόνια δημιούργησε πρόσφορο έδαφος για την ανάδυση νέων ηγετικών προτύπων μέσα από αυτά. Οι νέοι αυτοί ψηφιακοί ηγέτες ονομάζονται influencers και η δύναμη που κατέχουν να επηρεάζουν τα άτομα που τους ακολουθούν πιστά (followers) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει γίνει πολλές φορές αντικείμενο μελέτης. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να σκιαγραφηθεί το ηγετικό και συναισθηματικό προφίλ των influencers στην Ελλάδα, όπως αυτό γίνεται αντιληπτό από τους ίδιους και τους followers, να εντοπιστεί εάν ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνονται οι influencers τον εαυτό τους, σε σχέση με τις συναισθηματικές και ηγετικές τους ικανότητες συγκλίνει ή διαφέρει από τον τρόπο που τους βλέπουν οι followers και να διερευνηθεί εάν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ των ηγετικών ικανοτήτων και της συναισθηματικής νοημοσύνης των influencers στην Ελλάδα. Τα ευρήματα της έρευνας κατέδειξαν ότι τόσο οι influencers, όσο και οι followers βλέπουν τους πρώτους ως άτομα με ανεπτυγμένη συναισθηματική νοημοσύνη και θετικά ηγετικά χαρακτηριστικά. Αναφορικά με την αντιληπτή συναισθηματική νοημοσύνη των influencers, φάνηκε ωστόσο μία στατιστικώς σημαντική διαφορά στον τρόπο που αντιλαμβάνονται οι ίδιοι τον εαυτό τους και στον τρόπο που τους αντιλαμβάνονται οι followers, με τους πρώτους να βλέπουν πιο θετικά τον εαυτό τους. Αναφορικά με τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν το ηγετικό προφίλ των influencers διαφάνηκε επίσης μια στατιστικώς σημαντική διαφορά, όπου και σε αυτή την περίπτωση οι influencers φαίνεται να κρίνουν πιο θετικά τον εαυτό τους. Τέλος, όσον αφορά στη συσχέτιση της συναισθηματικής νοημοσύνης και των ηγετικών ικανοτήτων, η έρευνα έδειξε ότι όσο υψηλότερη είναι η συναισθηματική νοημοσύνη των influencers, τόσο υψηλότερος ο δείκτης αυθεντικής ηγεσίας, επιβεβαιώνοντας προηγούμενες έρευνες που εντόπισαν θετική συσχέτιση μεταξύ των δύο αυτών παραγόντων.
Abstract:
Social media play an undeniably important role nowadays. Their dramatic popularity growth in the last decade has created fertile ground for the emergence of new leadership models through them. These new digital leaders are known worldwide as “influencers” and their ability to influence their followers has often been the subject of many research studies. The purpose of this study was to outline the leadership and emotional profile of influencers in Greece, as perceived by themselves and their followers, to identify whether the way influencers perceive themselves, in relation to their emotional and leadership skills converge or differ from the way their followers see them and to investigate whether there is a correlation between leadership skills and the emotional intelligence of influencers in Greece. The research findings showed that both influencers and followers see the former as people with developed emotional intelligence and positive leadership characteristics. Regarding the perceived emotional intelligence of influencers, however, there was a statistically significant difference in the way they perceive themselves and the way their followers perceive them, with the former seeing themselves more positively. Regarding the characteristics that compose the leadership profile of influencers, a statistically significant difference was also evident, where in this case, influencers also seem to judge themselves more positively. Finally, regarding the correlation between emotional intelligence and leadership skills, research has shown that the higher the emotional intelligence of influencers, the higher the index of authentic leadership, confirming previous research that found a positive correlation between these two factors.
Περιγραφή:
Διπλωματική εργασία - Πάντειο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, ΠΜΣ, κατεύθυνση Κοινωνία της Πληροφορίας, Νέα Μέσα και Τεχνολογία, 2020